MSweb en MSkidsweb zijn websites vóór mensen met MS die – vrijwel geheel – worden gemaakt dóór mensen met MS. MSweb heeft in 2020 ruim 430 nieuwe items op MSweb geplaatst. Dit waren onder meer blogs, nieuwtjes, artikelen over MS-onderzoek, oproepen en vraag & aanbod. Bijna zestig vrijwilligers werkten hier het hele jaar aan mee.

Vrienden MSweb

De websites zijn mogelijk gemaakt door Stichting Vrienden MSweb. Deze heeft tot doel ‘het bevorderen van de belangen van mensen met MS en degenen die direct bij hen zijn betrokken’. De stichting realiseert dit doel via www.msweb.nl en het bijbehorende Forum, www.mskidsweb.nl en de sociale media. Vanaf 2014 is de stichting onderdeel van MS Vereniging Nederland. Sindsdien zijn alle medewerkers ondergebracht bij de landelijke werkgroep MSweb van de vereniging.

Het jaar 2020 kenmerkt zich door twee ingrijpende gebeurtenissen. De wereldwijde COVID- 19- pandemie beïnvloedde vanaf maart ons leven op vele fronten. Daarnaast bracht het plotselinge overlijden van Nora Holtrust, oprichter en nestor van MSweb, eind juni een schok teweeg in de Nederlandse MS-wereld.

Jaarverslag 2020