MSweb ging voor het eerst de lucht in op 8 maart 1999 en drie jaar later is de stichting Vrienden MSweb opgericht. Belangrijkste doelstelling van de stichting: het bevorderen van de belangen van mensen met MS. Dat doel wil MSweb bereiken door het oprichten, ondersteunen en in stand houden van websites: MSweb + Forum en MSkidsweb.

jaarverslag-160630-cover2015In het Jaarverslag 2014 zijn reeds de samenwerkingsplannen tussen MSweb en de MSVN vermeldt. Na advies van de notaris hebben deze plannen geleid tot een bestuurlijke fusie. De MSVN blijft uiteraard een Vereniging, MSweb blijft een Stichting maar beiden hebben hetzelfde bestuur.

Met andere woorden, MSVN en MSweb zijn een bestuurlijke fusie aangegaan, als zodanig ook vastgelegd in de statuten.

Klik hier voor het officiële Jaarverslag van de Stichting Vrienden MSweb 2015.

Eind 2014 kreeg MSweb onverwacht een fantastische vraag voorgelegd: hoe staan jullie tegenover een donatie? De vraag was afkomstig van de ‘Vrienden MS’, een stichting die het bekende MS Centrum Nijmegen financieel ondersteunde. Dit Centrum is helaas enkele jaren geleden opgeheven en de stichting hief zich nu ook op. Zij besloten het overgebleven geld aan MSweb te doneren. Klik hier voor een kort verslag over 2015 van de Redactie.

Gepubliceerd op MSweb: 10-06-2016