Tevreden over de eigen zorgverleners, ja/nee?

Laat ons weten of je tevreden bent over jouw zorgverleners.  Laat het weten met een ja of nee en een korte toelichting.

We stellen die vraag naar aanleiding van de reacties die we kregen na de berichtgeving over de nieuwe MS-kliniek Upendo van dr. Gerald Hengstman (zie msweb.nl/wat-is-ms/behandeling/ms-en-zorg/upendo-gepersonaliseerde-ms-zorg/ ). Hengstman beklemtoont hierin de noodzaak tot een andere praktijk te komen namelijk wat hij noemt ‘gepersonaliseerde zorg’.

En op een mini-enquête van MSweb hierover kwamen op MSweb en via Facebook vooral reacties binnen met kritiek op de eigen neuroloog.

Maar al met al wat weinig reacties om er conclusies aan te verbinden. Vandaar nog eens de vraag herhaald: welke ervaring hebben jullie met je neuroloog en andere MS zorgverleners? Het is niet nodig bij de reacties namen te noemen. Het gaat om een algemene indruk. En als je zelf anoniem wil blijven, dat kan ook.

Lat je reactie hieronder achter of mail naar info@msweb.nl.

Dit bericht heeft 9 reacties

  1. Geen ja, geen nee. Redelijk

    De neuroloog is goed, maar niet zo gemakkelijk bereikbaar. De MS-verpleegkundigen zijn prima benaderbaar, maar nemen vrijwel nooit zelf een beslissing, zodat de communicatie nogal eens ingewikkeld wordt.

  2. Er is helaas een probleem met het formulier. Je kunt ‘t niet versturen door een onterechte foutmelding over de CAPTCHA.

  3. Mijn neuroloog kan alleen zelf een dubbele afspraak inplannen de assistentes niet. Vervelend want ik heb graag meer dan 10 min om fatsoenlijk mijn verhaal te doen.

    Ook zou ik haar graag kunnen mailen. Mijn ms-verpl. is ook parkinson verpl. en werkt bovendien in 2 ziekenhuizen. Haar mailen heeft totaal geen zin.

    Komt er op neer dat ik meestal alles met mijn HA bespreek…

  4. Via mail bij de redactie binnegekomen:

    Zelf heb ik de diagnose ppms gekregen. Sinds de diagnose heb ik maar eens per jaar een gesprek van 10 minuten. Ik vind het jammer dat ik zelf via de huisarts bij iedere met MS gerelateerde klachten moet komen om daarna een andere arts te krijgen.

    Ook wordt er mijn inziens weinig tot geen samenspraak of terugkoppeling met mijn neuroloog Ik heb t gevoel dat ik gezien mijn diagnose en leeftijd 50plus afgeschreven ben en niet interessant.

    Alle hulpmiddelen medicatie en zorg moet ik zelf regelen hetgeen met mijn energieniveau gewoon k .. is

  5. Ik ben uitermate tevreden met mijn neuroloog (al 15 jaar dezelfde). Ik zie hem 2x per jaar en hij neemt alle tijd. Hij is goed en makkelijk bereikbaar. Indien nodig heb ik snel contact met de MS-verpleegkundige. SPMS en leeftijd (73) zijn geen reden voor minder contact.)

    1. In het verleden zeer zelfingenomen neurologe gehad. Na een zware periode overgestapt naar ander zkh en trof daar een neuroloog die luistert, snel begrijpt wat je wil vertellen en vooral kijkt en bespreekt wat goed gaat om vervolgens te kijken wat ik als persoon nodig heb. En bij MSers is de ene dag de andere niet.

      Hij is kundig en ontwikkeld info en adviezen voor alle MSers.

      Ik voel me gehoord en gezien.

  6. Dank voor het doorgeven, Frieda. Er is naar gekeken en we hebben de veiligheid iets lager gezet in de hoop dat het nu iedereen lukt te reageren. Altijd een lastige balanceer-truc tussen spam weren en echte reacties toelaten. Jullie reacties willen we niet missen natuurlijk!

  7. Ja, tevreden.
    Het helpt enorm dat de MS-vpk makkelijk te bereiken is. Zij reageert alleen niet als ze op vakantie is, anders altijd, vaak na 1 dag al.
    Direct contact met de neuroloog is er alleen 2x per jaar (volgens mij is dat dan 2x 20 minuten), maar als het nodig is heeft de MS-vpk het contact.
    Ik heb een papiertje met al mijn vragen en hij checkt altijd of ik nóg iets wil weten.
    Mijn neuroloog is iemand met MS als aandachtspunt; toen mijn ‘eerste’ neuroloog met pensioen ging heb ik naar mijn huidige gevraagd en dat was toen gelukkig mogelijk.

  8. Ik heb al dertig jaar dezelfde neuroloog. Ik heb een goed contact met hem. Ik maak 1-2 per jaar een afspraak en heb daar genoeg aan. Als ik hem snel wil spreken, kan ik altijd via de assistente een telefonische afspraak maken binnen een week. Voorzover ik kan beoordelen, houdt hij zijn vakgebied goed bij, is altijd op de hoogte van bv nieuwe medicijnen e.d.
    De MS-verpleegkundige ken ik wel (was vroeger zijn assistente), maar spreek ik eigenlijk nooit, heb ik geen behoefte aan. Als ik iets wil weten, zoek ik het zelf op en kijk of het tot de volgende afspraak bij de neuro kan blijven liggen of dat ik een telefonische afspraak wil.
    Daarnaast kom ik 1x per jaar bij de revalidatiearts, ook al jaren dezelfde, en daar heb ik ook een goed contact mee. Hij stelt allerlei reva-trajecten/tjes en hulpmiddelen voor waar ik soms wel, soms geen behoefte aan heb. In zo’n geval werkt een brief van de ergo van het revalidatiecentrum toch nèt wat makkelijker om aanvragen bij de WMO gehonoreerd te krijgen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *